Çalışanlar için Sağlıklı Beslenme Önerileri

Çalışanlar için Sağlıklı Beslenme Önerileri

Yoğun iş temposu nedeniyle kendimize zaman ayırma konusunda ne yazık ki başarısız oluyoruz. Sabah erken saatlerde ofiste olmamız gerektiği için kahvaltıyı kaçırabiliyor ve öğle yemeğinde aşırı yüklenme nedeniyle sağlıksız bir beslenmeye imza atıyoruz. En çok tercih edilen gıda türü ise fast food adını verdiğimiz hazır yiyimdir. Özellikle masa başı çalışanlar ve günün büyük bir kısmını bilgisayar karşısında geçirenler bu hatayı çok daha fazla yapıyor. Dikkat etmeniz gereken en önemli şey sağlığınız ve dilerseniz beslenme konusunda hangi detayları göz önünde bulundurmanız gerektiğini de hep birlikte ele alalım.

Kahvaltı, en önemli öğünlerden bir tanesidir ve mümkün olduğunca bu öğünü atlamamaya dikkat edin. En azından çay ve simit takviyesi ile tokluk hissine ulaşabilir ve öğle yemeğini de fazla kaçırmamış olursunuz.

Su tüketimi de en önemli detaylardan bir tanesidir ve uzmanlar bu konuda en az 2 litre su tüketmeniz gerektiğini dile getiriyor.

Gün içerisindeki şeker tüketimi de sağlıklı beslenme adına büyük önem taşıyor. Çay ve kahve gibi içeceklerde olabildiğince a şeker kullanmaya gayret edin. Aksi takdirde ilerleyen yıllarda şeker hastalığı ile karşı karşıya gelme riskiniz de büyük ölçüde artacaktır.
Ara öğünleri atlamamaya özen gösterin ve evden getireceğiniz hafif atıştırmalıklar da tokluk hissi konusunda sizlere yardımcı olacaktır.
Eğer mümkünse sulu gıdalara daha fazla yer vermeye özen gösterin ev dışarıdan yiyecek sipariş etmek yerine ev yemeklerini bir adım öne taşıyın.
Salata, öğle ve akşam öğünlerinin vazgeçilmezi olmalıdır. Sebzelere her zaman ihtiyacımız var ve daha sağlıklı bir beslenme için mümkün olduğu kadar salataları da masamızda tutmaya özen gösterelim.

Mutlaka sipariş vermeniz gerekiyorsa ev yemekleri yapan dükkanları tercih edebilirsiniz. Kuru gıdalar basur riskini arttırıyor ve özellikle fast food türü ürünler bu hastalığı tetikleyecektir. Sulu yemekler, bağırsak hareketlerinizi düzenliyor ve bu tür hastalıklardan uzak kalmanıza yardımcı oluyor. Özellikle öğle öğününde bir adet sulu yemek mutlaka olmalıdır.

Bir cevap yazın